JO I LA FORADADA!!!

JO I LA FORADADA!!!
k guay

dilluns, 15 de novembre del 2010

SCREENTOASTER 15/11/2010

ScreenToaster,  es tracta de una eina web 2.0 que serveix per gravar tot el que fas a la teva pantalla sent d'aquesta manera, molt útil en la creació de tutorials que després podràs publicar al teu Bloc o Web. S'ha de mencionar que al principi no permetia la gravació d'àudio, però aquest problema ja esta solucionat i a més a més amb una web cum ens podríem gravar i realitzar una videoconferència amb altres alumnes o professors.
A més a més destacar que suporta qualsevol sistema operatiu (Windows/Linux/Mac).

El programa ScreenToaster és una eina molt útil pel professor. El seu paper és el de un guia i ha de resoldre els problemes que plantegen els alumnes. No obstant serà fonamental que permeti que aquests vagin solucionant els seus propis dubtes. Aquesta eina és un pas molt interessant perquè significa una ajuda veritable a la tasca del professor dins l'aula. 
 Els principals objectius de ScreenToster són 3:
1- Facilitar la tasca de l'alumne afavorint el procés d'assimilació.
2- Reforçar la comprensió mitjançant la videopresentació.
3- Respectar el ritme d'aprenentatge de cada alumne.

Pel que fa a les aplicacions educatives per l'alumne, per la seva part, pot seguir el seu propi ritme a l'aula i, a casa, pot tornar a mirar el seu treball. A més a més, se sent més segur ja que pot repetir els procediments sense interrompre el progrés de la resta dels seus companys. 
En definitiva, el programa ScreenToaster permet al professor portar a terme una classe d'una forma molt activa i,a l'alumne, progressar en el seu aprenentatge d'una manera més autònoma.

diumenge, 14 de novembre del 2010

ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ: XTEC RÀDIO 14/11/2010

El projecte XTEC Ràdio neix amb la voluntat de fer de la ràdio un mitjà de comunicació escolar dins dels centres educatius, entre els diferents centres i el seu entorn. 
Els seus objectius són promoure l'ús de la ràdio a tots els centres educatius de Catalunya, posar a l'abast un instrument per fomentar l'ús de la llengua parlada i escrita en general i el català en particular, com un instrument de comunicació; dotar els centres educatius d’una eina per aprofundir en el coneixement de com fer ràdio, generar un model de ràdio de qualitat com a contenidor dels programes elaborats en els centres educatius i difondre per Internet a través de la XTEC Ràdio els programes elaborats pels infants i joves dels centres.

He triat XTEC Ràdio, perquè sempre m'ha agradat la ràdio ja que escolto molts partits de futbol i penso que és el millor element educatiu per deixar volar la teua imaginació i crec que és un element bàsic en els nens d'avui dia, que penso que estan massa dins d'ells mateixos i es passen el dia jugant a les videoconsoles o jocs que no es disfruta de la natura...
Per exemple jo, me considero una persona amb originalitat i moltes vegades les millors joguines no eren les materials que me regalaven o hem compraven sinó aquelles que jo mateix me feia amb els papers.

Pel que fa a les aplicacions educatives, ja les he explicat una mica anteriorment però incidir, en que és una eina que normalment els joves la tenen una mica oblidada i els servira per k coneguin els secrets amagats de la ràdio. I fomentar l'ús de la nostra llengua tant parlada com escrita.






Una classe realitzant una sessió de XTECRàdio

dissabte, 13 de novembre del 2010

PRESTATGERIA DIGITAL 12/11/2010

La Prestatgeria Digital de la XTEC és un recurs ofert als centres docents que els permet crear llibres virtuals amb continguts diversos i per a diferents finalitats.
Cada centre pot tenir tants llibres com cregui oportú i, a dins de cadascun d'ells, pot crear tants capítols com calgui. Els capítols estan formats per pàgines que corresponen a les entrades del llibre. Els llibres poden presentar-se en diferents idiomes i formats.
Només els centres i els CRP, identificats mitjançant l'adreça de correu del centre i la contrasenya corresponent, poden crear llibres i designar un usuari/ària XTEC que els administri.

Els llibres es divideixen en capítols. Per a cada un d'ells, es poden definir 4 tipus d'accés per a un usuari/ària, que són: Sense accés (cal entrar prèviament i ser una persona autoritzada), Només lectura, Pot publicar amb aprovació prèvia i Pot publicar SENSE aprovació prèvia. D'aquesta manera, diferents persones poden escriure diversos capítols simultàniament.Els llibres es poden llegir sense haver d'entrar a l'aplicació, excepte en els capítols sense accés, de manera que qualsevol persona pot veure'n el contingut.


Pel que fa a les aplicacions educatives,  és que els nens podran crear contes de manera molt fàcil, sense la necessitat de utilitzar el paper i poder actualitzar-lo i corregir-lo amb molta més facilitat que al paper convencional. D'aquesta manera podrem observar el funcionament de altres centres que utilitzin aquesta tecnologia i també la metodologia d'ensenyament que utilitzen altres centres o escoles.

http://phobos.xtec.cat/llibres/prestatgeria/index.php

divendres, 12 de novembre del 2010

EDUCAT 1X1 12/11/2010

El Projecte eduCAT1X1, té com a objectiu principal integrar les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) en els centres educatius..
Aquest projecte, es va iniciar el curs 2009-2010 en els instituts d'educació secundària, i es basa en l'ús de un ordinador portàtil per cada alumne/a i la transformació de les actuals aules en "aules digitals", amb accés a Internet i a continguts i recursos educatius en format digital.

Cal destacar que està finançat pel Departament d'educació, el qual ajuda a totes les famílies aportant el 50% del valor del portàtil i les famílies només han de pagar la resta, aportar que el preu del portàtil són 300 euros. Destacar també que s'ofereixen beques per a les famílies que puguin assumir aquesta resposta.
http://www.educat1x1.cat/

Pel que fa a les seves aplicacions educatives, destacar que els nens estaran en continu contacte amb les noves tecnologies, i podran buscar per Internet tots els dubtes que tenen i posant solució pràcticament immediatament a qualsevol problema educatiu que tinguin. A més a més, cal mencionar que els despeses que tenen les famílies són més reduïts ja que els 150 que costa el portàtil és bastant més baix que comprar any rere any els llibres.
Penso que l'únic problema que pot tenir aquest sistema educatiu de EduCAT1X1, són les instal·lacions despeses elevats adaptar les classes a tots els portàtils (endolls) i la zona Wifi, per no mencionar el que passarà si se’n va la llum o hi ha algun problema amb el Wifi o Internet.
http://www20.gencat.cat/portal/site/msi-dgac/menuitem

dimecres, 10 de novembre del 2010

JCLIC 10/11/2010

El JClic es tracta d'un entorn per la creació o realització i avaluació d'activitats educatives multimèdia, que va ser desenvolupada per la programació Java.
Es tracta d'una aplicació de software lliure que funciona en diversos entorns operatius que són: Windows, Linux, Mac OS X i Solaris.
La única cosa que has de fer es descarregar-te el programa des de la pàgina web http://clic.xtec.cat/es/jclic/download.htm, descarregant-te també una sèrie de demos per poder practicar i veure com funciona el programa.
Però aquí no finalitza, també podem fer els nostres propis exercicis amb el JClic Author amb aquesta eina podrem crear i modificar projectes JClic, i veure com estan fets altres exercicis interessants realitzats per altres persones i que nosaltres podrem fer seguint els passos.

Pel que fa a les seves aplicacions educatives podem dir que els nens poden realitzar i practicar tot tipus de exercicis: associacions simples i complexes, jocs de memòria, activitats d'exploració, activitats d'identificació, pantalla d'informació, puzles dobles/d'intercanvi/o de forat, també podem fer exercicis de text com ara completar el text/omplir els buits/identificar elements/resposta escrita/mots encreuats i les opes de lletres.
A més a més els nens/nenes poden introduir dins la Mediateca elements multimèdia,com ara imatges, sorolls, vídeos i animacions, que després podran aparèixer als exercicis realitzats al JClic Author.

dimarts, 9 de novembre del 2010

EINA WEB 2.0 (GOOGLE DOCS)

La eina que he triat del Web 2.0 ha estat el gOOgle Docs, penso que és molt útil, necessària i molt fàcil de utilitzar.
El Google docs es tracta de pujar a la Red aquells documents que volem compartir i editar amb altres persones. A més a més compartim els documents de manera segura, ja que només n'hi ha un ja que no són arxius adjunts.

Pel que fa a les seves aplicacions educatives, podríem dir que els alumnes poden realitzar treballs conjuntament i compartir documents entre ells.
També és útil per fer presentacions ja que cada alumne podrà afegir les seves diapositives i veure el que han fet la resta de companys i treballar de manera simultània.



dilluns, 8 de novembre del 2010

la WEB 2.0 08/11/2010

La Web 2.0 significa compartir, col·laborar, recomanar, participar, per aquesta raó també podríem parlar de web social. La seva tecnologia està centrada en l'usuari.
Quan parlem de Web 2.0 ens referim a una sèrie d'aplicacions i pagines de Internet que utilitza la intel·ligència col·lectiva per proporcionar serveis interactius a la Red donant a l'usuari el control de les seves dades.
L'important és el contingut i no pas la tecnologia, i podríem dir que la Web 2.0 és una actitud i una filosofia de funcionament.


Eines Web 2.
Pel que fa a les aplicacions educatives de la Web2.0 podríem destacar:
1. Aconseguir, mitjançant les noves eines, una millor interacció de l'alumne amb internet.
2. Millorar las sensació dels alumnes al expressar-se públicament.
3. Obtenir un diferencial d'atenció per part dels alumnes.
4. Els docents i pares tindran a la seva disposició les produccions dels seus alumnes i fills.



Evolució de la Web 2.0